Innowacyjna strategia pozycjonowania PRIME-TIME® SEO – co powinieneś o niej wiedzieć?
Internet stał się w dzisiejszych czasach nieodłącznym elementem biznesu. Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że w związku z tym niezwykle istotne jest również pozycjonowanie. Nie możemy jednak złapać się w sidła schematów i uznać, że raz opracowana strategia starczy nam na długo. Dlaczego jest to takie ważne i jak temu zapobiec?
Pozycjonowanie strony: dlaczego konieczna jest zmiana strategii marketingowej?
Większość przedsiębiorców zapewne zdaje sobie sprawę, czym jest pozycjonowanie strony. Gwoli przypomnienia jednak – SEO (pozycjonowanie strony internetowej) są to działania polegające na optymalizacji witryny tak, aby uzyskała ona jak najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Całe szczęście właściciele firm już przeważnie rozumieją, jak ważne jest skuteczne pozycjonowanie. Niestety jednak taka świadomość sprawia, że konkurencja na rynku internetowym znacznie się zwiększyła. Każdy poważny przedsiębiorca się pozycjonuje – w związku z tym, aby wyróżnić się na tle pozostałych firm, trzeba zrobić coś ponad to.
Dla przedsiębiorców krokiem ku lepszej jakości działań SEO jest nowoczesna strategia – czyli innymi słowy PRIME-TIME®. Czym dokładnie ona jest, na jakich założeniach się opiera i jakie możliwości otwiera przed współczesnymi firmami?
PRIME-TIME® SEO – na czym polega innowacyjność tej strategii?
Strona internetowa jest dla przedsiębiorcy użyteczna tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy odwiedzają ją odbiorcy – potencjalni klienci. To właśnie oni są punktem wyjścia dla budowania strategii PRIME-TIME® SEO. Co należy przez to rozumieć?
Trzeba wiedzieć, że dynamika internetu i zasady jego działania uwarunkowane są przede wszystkim przez preferencje i postępowanie użytkowników. Przy konstruowaniu nowatorskiej strategii PRIME-TIME® SEO należy uwzględnić przede wszystkim właśnie te czynniki. Dzięki nowym możliwościom gromadzenia danych jesteśmy w stanie zweryfikować jakie frazy są najczęściej wyszukiwane i które z nich przekładają się na największy współczynnik konwersji.
Użytkownik internetu nastawiony jest na szybkie i łatwo dostępne rozwiązania. Dużo większą skuteczność odniesie więc pozycjonowany link, który przekieruje go do podstrony konkretnego produktu – który go interesował. Równie istotne okazuje się także pozycjonowanie grafik, ponieważ to bodźce wizualne docierają do odbiorcy najszybciej i są jako pierwsze przetwarzane przez mózg. Obraz jest czymś, co pozwala dosłownie w okamgnieniu zainteresować odbiorcę produktem czy usługą.
Pomiar konwersji i remarketing: jakie możliwości otwiera analiza danych w kontekście pozycjonowania?
Niezwykle przydatnym narzędziem, które pozwala zwiększyć użyteczność naszej strony internetowej, jest pomiar konwersji. Dokonuje się go na podstawie wizyt na stronie i wcześniej ustalonych kryteriów. Konwersja jest działaniem najbardziej pożądanym przez przedsiębiorcę – może być to zapisanie się do newslettera, włożenie produktów do koszyka czy kliknięcie w numer telefonu podany na stronie.
Użytkownicy internetu korzystają z niego przede wszystkim po to, aby szukać informacji na temat produktów, usług i oferujących je firm. Dzięki pomiarowi konwersji jesteśmy w stanie dotrzeć do nich w najbardziej skuteczny sposób, potwierdzony przez statystykę.
Wykorzystanie licznika konwersji symultanicznie razem z remarketingiem, jest niezwykle optymalnym rozwiązaniem. Remarketing stanowi bowiem narzędzie, które zachęca użytkowników do ponownego odwiedzenia strony (np. w postaci newslettera). Więcej ponownych odwiedzin z kolei oznacza znacznie wyższe prawdopodobieństwo konwersji.