Nie takie trudne blogowania początki

Blogerzy są dziś „na fali”- mają ciekawe zajęcie, nie muszą chodzić do pracy i zarabiają całkiem niezłe pieniądze. Oczywiście pod warunkiem, że coś już w blogosferze osiągnęli, bo początki nie zawsze są takie kolorowe. Jeśli ktoś spyta Kominka albo Fashionelkę jak wyglądały ich pierwsze kroki to z pewnością nie usłyszy, że wstali rano, wpadli na pomysł założenia bloga i od razu po pierwszym poście mieli tysiące czytelników i pieniądze w kieszeni na kawę w Starbuksie i nowego MacBooka.

No dobrze, wiemy już, że początki kolorowe nie są, ale jak w ogóle zacząć i kto może zostać takim blogerem? Każdy- spawacz, pielęgniarka i wytwórca gwoździ, pod warunkiem, że każdy z nich posiada jakąś pasję, lubi i potrafi pisać i przy okazji ma tyle charyzmy, by ktokolwiek chciał czytać literki na jego blogu. Przeciętnych nikt nie lubi. Wróć. Może ktoś lubi, ale nikt za nimi nie podąża. A bloger ma być władcą na swoim terytorium, który sam przyciągnie społeczność i nie zanudzi do tego stopnia, że zakładanie imperium zakończy się wielką emigracją.

Samo założenie bloga nie jest niczym nadzwyczajnie skomplikowanym, pod warunkiem że zakładamy go na darmowej platformie. Bezpłatne serwisy są najlepszym rozwiązaniem dla początkujących, ponieważ nie mając jeszcze czytelników nie warto skakać na głęboką wodę, zakładając bloga na własnej domenie. Co prawda, pieniądze jakie trzeba zapłacić za własny adres nie są kosmicznymi kwotami, ale na początku nie ma gwarancji, że bycie blogerem nie znudzi się po tygodniu, a wtedy pieniądze przepadną.

Przy zakładaniu bloga warto pamiętać o tym jak ważna jest szata graficzna. Najlepiej wybrać prosty szablon z jasnym tłem, czarnymi literami i zdjęciami dopasowanymi do szerokości tekstu. Minimalizm jest w cenie, ludzie nie lubią czytać tekstu zlewającego się z tłem ani podziwiać rażących kolorów, od których bolą oczy.

Po założeniu bloga i zadbaniu o jego stronę estetyczną pozostaje tylko konsekwentnie zapełniać go treścią. Dodatkowo warto założyć strony na portalach społecznościowych, które zwiększą zasięg i zapewnią szersze grono odbiorców.